sábado, 23 de mayo de 2020

Albergínies farcides. Berenjenas rellenas


Aquesta és una recepta feta a casa de tota la vida i que darrerament he estat fent en diverses ocasions.

Esta es una receta hecha en casa de toda la vida y que últimamente he estado haciendo en diversas ocasiones.

INGREDIENTS
-6 albergínies
-800 g de carn molta
-1 ceba
-250 ml de tomàquet frit
-sal i pebra
-formatge rallat

INGREDIENTES
-6 berenjenas
-800 g de carne picada
-1 cebolla
-250 ml de tomate frito
-sal y pimienta
-queso rallado

PREPARACIÓ
Partim longitudinalment les albergínies per la meitat. Feim a l'interior un tall al voltant de la pell i altres talls en forma de creu. Les posam a bullir en aigua calenta entre 45 minuts i 1 hora, fins que vegem que estan cuites. Ho deixam refredar.

Quan hagin passat vàries hores, fins i tot una nit amb les albergínies a la nevera, buidam les albergínies de manera que només quedi la part exterior Convé deixar un gruix d'aproximadament 1 cm, perquè si fos més fi la pell es pot trencar. Tallam la part interior que hem tret a quadradets petits.

Tallam la ceba a quadradets petits.

En una tartera hi posam un poc d'oli i sofregim la ceba. Quan estigui feta, però sense cremar-se, hi afegim la carn molta, fent que es mescli bé amb la ceba. Hi posam sal i pebra al gust. Quan la carn canvii de color, hi afegim la part interior de l'albergínia que hem tallat abans. Ho acabam de coure durant uns minuts. Hi afegim el tomàquet frit i ho mesclam bé fins que tot estigui ben cuit. Apagam els fogons.

Esperam uns minuts i quan hagi refredat un poc, omplim les "barquetes" de la part exterior de les albergínies. Per sobre hi posam formatge rallat i ho posam a gratinar al forn aproximadament 15 minuts o fins que el formatge estigui fos o canvii de color.

PREPARACIÓN
Partimos longitudinalmente las berenjenas por la mitad. Hacemos en el interior un corte alrededor de la piel y otros cortes en forma de cruz. Las ponemos a hervir en agua caliente entre 45 minutos y 1 hora, hasta que veamos que están cocidas. Lo dejamos enfriar.

Cuando hayan pasado varias horas, incluso toda una noche con las berenjenas en la nevera, vaciamos las berenjenas de manera que sólo quede la parte exterior. Conviene dejar un grosor de aproximadamente 1 cm, porque si fuese más fino la piel se puede romper. Cortamos la parte interior que hemos quitado a cuadraditos pequeños.

Cortamos la cebolla a cuadraditos pequeños.

En una tartera le ponemos un poco de aceite i sofreímos la cebolla. Cuando esté hecha, pero sin quemarse, le añadimos la carne picada, haciendo que se mezcle bien con la cebolla. Salpimentamos al gusto. Cuando la carne cambie de color, le añadimos la parte interior de la berenjena que hemos cortado antes. Lo terminamos de cocer durante unos minutos. Le añadimos el tomate frito y lo mezclamos bien hasta que todo esté bien cocido. Apagamos los fogones.

Esperamos unos minutos y cuando se haya enfriado un poco, relllenamos las "barquetas" de la parte exterior de las berenjenas. Por encima le ponemos el queso rallado y lo ponemos a gratinar en el horno aproximadamente 15 minutos o hasta que el queso esté fundido o cambie de color.

OBSERVACIONS
Aquest plat admet moltes variacions. El tipus de carn pot ser tant de porc com de vedella, i també una mescla dels dos tipus. I si en lloc de ceba s'hi vol posar all porro o escalunya, també quedarà molt bo.

OBSERVACIONES
Este plato admite muchas variaciones. El tipo de carne puede ser tanto de cerdo como de ternera, y también una mezcla de los dos tipos. Y si en lugar de cebolla se le quiere poner puerro o chalota, también quedará muy bueno.

IDEAL PER MENJAR...
Pot anar acompanyar d'una amanida si és plat únic o tota sola si és un primer plat.

IDEAL PARA COMER...
Puede ir acompañado de una ensalada si es plato único o sola si es un primer plato.