martes, 7 de marzo de 2017
Flam francès. Flan francés.
La reposteria francesa està considerada una de les millors. Quan vaig veure aquesta recepta vaig decidir fer-la. És semblant a la "creme brulée". Si vos agrada la crema pastissera, hi disfrutareu.
La repostería francesa está considerada una de las mejores. Cuando vi esta receta me decidí a hacerla. Es parecida a la "creme brulée". Si os gusta la crema pastelera, disfrutareis.
INGREDIENTS
-1 làmina de pasta brisa (també la podeu fer si en sabeu)
-750 g de llet
-250 g de nata líquida per muntar
-200 g de sucre
-1 vaina de vainilla
-85 g de maicena
-100 g d'ous (aproximadament 2 ous)
INGREDIENTES
-1 lámina de pasta brisa (también la podeis hacer si sabéis)
-750 g de leche
-250 g de nata líquida para montar
-200 g de azúcar
-1 vaina de vainilla
-85 g de maicena
-100 g de huevos (aproximadamente 2 huevos)
PREPARACIÓ
Extenem la pasta brisa en un motlle desmoldable sobre paper de forn i punxem amb una forqueta per que no s'infli. La guardem a la nevera.
Mentrestant, en una perola escalfam la llet, la nata i 150 g de sucre. Obrim la vaina de vainilla, treiem els granets de l'interior i ho mesclam amb la llet. Posem la vaina també a la perola per bullir i que infusioni.
En un bol mesclam la resta del sucre, la maicena i els ous. Quan la perola comenci a bullir, retirem la vaina i hi aboquem la mescla de la maicena. De seguida començarà a espessir. Apaguem el foc i aboquem la crema sobre la pasta brisa.
Posam el flam al forn preescalfat a 200ºC. Passats 20 minuts, baixem la temperatura a 180ºC i ho tenim 40 minuts més. Ho apaguem quan vegem que la pasta estigui daurada i la crema hagi quallat. Ho treiem del forn i ho deixem refredar.
PREPARACIÓN
Extendemos la pasta brisa en un molde desmoldable sobre papel de horno y pinchamos con un tenedor para que no se hinche. La guardamos en la nevera.
Mientras, en un cazo calentamos la leche, la nata y 150 g de azúcar. Abrimos la vaina de vainilla, sacamos los gránulos del interior y lo mezclamos con la leche. Ponemos la vaina también en el cazo para hervir y que infusione.
En un bol mezclamos el resto del azúcar, la maicena y los huevos. Cuando el cazo empiece a hervir, retiramos la vaina y le vertemos la mezcla de maicena. Enseguida empezará a espesar. Apagamos el fuego y vertemos la crema sobre la pasta brisa.
Ponemos el flan en el horno precalentado a 200ºC. Pasados 20 minutos, bajamos la temperatura a 180ºC y lo tenemos 40 minutos más. Lo apagamos cuando veamos que la pasta esté dorada y la crema haya cuajado. Lo sacamos del horno y lo dejamos enfriar.
IDEAL PER MENJAR...
Després de deixar refredar convé posar-ho a la nevera i menjar-ho fred. La crema convé acabar-la abans de dos dies, però vos agradarà tant que no donarà temps a que es torni dolenta.
IDEAL PARA COMER...
Después de enfriar conviene ponerlo en la nevera y comerlo frío. La crema conviene terminarla antes de dos días, pero os gustará tanto que no dará tiempo a que se vuelva mala.
Recepta trobada a: Directo al Paladar