domingo, 3 de abril de 2016
Tarta de maduixes i iogurt. Tarta de fresas y yogur.
Ara amb la primavera una de les fruites de temporada és la maduixa. Aquesta tarta l'he fet vàries vegades i té molt bon sabor.
Ahora con la primavera una de las frutas de temporada es la fresa. Esta tarta la he hecho varias veces y tiene muy buen sabor.
INGREDIENTS
-1 làmina de pasta brisa refrigerada
-80 g de sucre
-1 culleradeta de ratlladura de taronja
-3 ous
-3 cullerades d'ametlla mòlta
-125 g de iogurt grec natural
-120 ml de llet
-200 g de maduixes
INGREDIENTES
-1 lámina de pasta brisa regrigerada
-80 g de azúcar
-1 cucharadita de ralladura de naranja
-3 huevos
-3 cucharadas de almendra molida
-125 g de yogur griego natural
-120 ml de leche
-200 g de fresas
PREPARACIÓ
Preescalfam el forn amunt i avall a 180ºC. En un motlle desmoldable hi extenem la pasta brisa i punxem la base amb una forqueta. Per sobre hi posam paper de forn i el cobrim de llegums seques que faran pes a la pasta per que no s'infli mentre l'escalfem al forn durant 10 minuts. Passat aquest temps, retirem la llegum i mantenim la pasta al forn 5 minuts més. Després la treiem.
Preparem el farcit: batem els ous amb el sucre per que augmentin un poc de volum. Hi afegim l'ametlla mòlta i la ratlladura de taronja. Seguim batent. Hi incorporem el iogurt grec, la llet, mesclem bé i ho aboquem sobre la pasta de la tarta. Tallem les maduixes per la meitat i les anem col·locant entre el líquid.
Ho escalfem al forn durant aproximadament 25 minuts o quan veiem que el liquid estigui quallat i la pasta daurada.
PREPARACIÓN
Precalentamos el horno arriba y abajo a 180ºC. En un molde desmoldable le extendemos la pasta brisa y pinchamos la base con un tenedor. Por encima le ponemos papel de horno y lo cubrimos de legumbres secas que harán peso a la pasta para que no se hinche mientras la calentamos en el horno durante 10 minutos. Pasado este tiempo, retiramos la legumbre y mantenemos la pasta en el horno 5 minutos más. Después la sacamos.
Preparamos el relleno: batimos los huevos con el azúcar para que aumenten un poco el volumen. Le añadimos la almendra y la ralladura de naranja. Seguimos batiendo. Le incorporamos el yogur griego, la leche, mezclamos bien y lo vertemos sobre la pasta de la tarta. Cortamos las fresas por la mitad y las vamos colocando entre el líquido.
Lo calentamos en el horno durante aproximadamente 25 minutos o cuando veamos que el líquido esté cuajado y la pasta dorada.
OBSERVACIONS
La pasta de baix es pot comprar, però també es pot fer o aprofitar la que hagi sobrat d'alguna altra tarta feta anteriorment i que estigués congelada.
OBSERVACIONES
La pasta de abajo se puede comprar, pero también se puede hacer o aprovechar la que haya sobrado de alguna otra tarta hecha anteriormente y que estuviese congelada.
IDEAL PER MENJAR...
És un postre que es pot menjar tant de seguida d'haver-ho fet com al dia següent guardant-la dintre la nevera.
IDEAL PARA COMER...
Es un postre que se puede comer tanto en seguida de haberlo hecho como al día siguiente guardándola dentro de la nevera.
Recepta trobada a: Directo al Paladar